Monday, September 06, 2010

The Routine

Cuma tinggal beberapa hari lagi nak raya kan...

Aku hepi.. hepi sesangat coz dapat cuti panjang.. dapat balik kampung... dapat makan makan...

At d moment aku tengah bertungkus lumus bersengkang mata yang mengantuk ni cuba menghabiskan kerja kat ofis sebelum bercuti. Aku akan start cuti dari hari Rabu, 8 Sept sampailah 16 Sept nanti.. Errrmmm lama kan!

Sebenarnya kalau cakap pasal balik kampung ni.. aku n hubby ada routine yang kita orang ikut. Tak main lah ikut giliran ker.. cabut undi ker... atau gaduh gaduh ni..

Semenjak lepas kahwin dulu aku akan balik ke kampung aku di Teluk Intan normally 2 hari sebelum Raya. Malam Raya tu memang wajib umah mak aku akan dikunjungi orang surau untuk bertakbir. Malam Raya merupakan malam yang paling sibuk berbanding dengan Hari Raya itu sendiri... So memang kita orang adik beradik akan berkumpul time tu before memasing balik ke rumah inlaw derang..

Then after solat Raya.. sarapan.. bermaaf maafan dan bergambar. Habis sessi bergambar.. aku pun akan bertolak ke rumah inlaw kat Melaka. Normally sampai pun dah dekat nak petang. Nothing much yang kita orang buat.. Just visit the nenek and sedara mara dekat2 situ.. Biasanya will be in Malacca sampailah 3 or 4 Hari Raya..

That is our routine dari dulu sampai sekarang and I likeeeee it! Bukannya apa. bagi diri aku saat yang paling penting time Harai Raya tu is Malam Raya n also d pagi Raya...

Till then.. aku nak Ucapkan Selamat Hari Raya n Maaf Zahir dan Batin kepada Semua...

5 comments:

Mak Su said...

maksu mmg x sbr2 nak tunggu raya, excited

ambil kesempatan untuk memohon maaf dgn ucapan salam syawal salam ceria :)

cikdinz said...

selamat hari raya.
maaf zahir dan batin......

Mummy Rizq said...

maksu-salam syawal utk mak su juga!

cik dinz - lama x dgr citer? selamat hari raya...

Alinlai said...

beraya sakan lagi ke Achik? ;)

dalia alaa said...

https://3kary.com/property-status/monthly-apartments-for-rent/
https://3kary.com/property-status/apartments-bachelors/
https://3kary.com/property-status/hotel-appartments/
https://3kary.com/property-type/apartments/