Friday, January 27, 2006

Keliru

Aku nak ke Medan, aku kena pindah rumah...DAN aku kena pindah opis. Semuanya dalam satu masa yang hampir sama. So now aku tak tau nak merancang untuk ambil cuti...

Aku akan ke Medan memang confirm 1-4 March 06 nie. Itu no hal.

Problem yang pertama
Company blom decide on the date that we would have to move. Mungkin end of February, mungkin early March. Then during that time, cuti semua orang akan difreezekan. Rumah aku pulak kena dikosongkan by March. Kalau aku nak pindah awal, MIL's house (where we are going to move in) masih ada barang. So macam mana we all nak masuk pindah dengan barang barang antik we all? Tapi kalau pindah end February pulak, tetiba nanti terclash ngan time Company nak pindah pun susah jugak. Cuti kena freeze. macam mana nie? Otak aku buntu!!

Problem yang kedua
Aku plan awalnya nak berpindah sebelum ke Medan, supaya kami semua dapat menikmati cuti & rehat sepenuhnya. Yealah.. kalo semua benda dah settle, nak pergi bercuti pun kepala tak berserabut. Yang si hubby pulak bercadang nak pindah after balik Medan. Aku kata penat coz balik Medan, we all sampai rumah dah pukul 10:00 malam. Then the next morning kena kelam kabut pindah. Mana nak settle bbarang barang, mana nak settle lori, dengan anak kecik lagi... Camana ni yek!

No comments: