Wednesday, October 03, 2007

21 Puasa

Yea.. betul.. betull.. korang ni memang pandai. Itu ialah biskut kelapa... Dan Rizq nak makan burger Mcdonald! Bebudak pelat memang cenggitu...

Ada satu hari tu, waktu tu hari minggu. Abang yang duduk sederet ngan umah we all dok jalan jalan kat belakang umah. Abang tu dalam 40-an la. Anak pun dah bersekolah. Kurus.. and ada rambut cacak cacak sikit. Dia ni orang surau. Rizq time tu ada kat dapur. So tetiba dia nampak Abang ni lalu. Tetiba jer dia jerit "MAWI!" Kurang asam punya anak. Nasib ler Abang tu gelak jer. Mesti dia kata we all yang mengajar.. Hee.. heee...

On a serious note. Aku masih bertapak kat HR. Dan aku tengah tension. Bukannya aku tension keje kat sini. Aku tension dengan seseorang yang masih tak nak mengiktiraf aku supaya jadi permanent staff kat department ni. Dia masih dengan ego dia. Aku dah cuba nak jumpa dia a few times to discuss my position. I am actually nowhere in the Company. Susah keje macam ni coz the Head of Department nak kasi a full scope of work kat aku pun payah.

Disebabkan seseorang itu tak nak jumpa aku, pagi ni aku nak hantar email panjang lebar kat dia supaya dia faham apa yang aku nak! Aku pun ada perasaan jugak!

20 comments:

Unknown said...

senang gini la mar...ni hang reprt kat manager kan..dungu la manager hang tu...pi discuss ngan HEAD trus la...raise your points so that your HOD knows ur standing n be firm whn u raise ur points, infm him tht you've bn side line by si mangkuk tu.

kalau hanging mcm ni...job scope xde, keje tarak silap2 lain hal plak jadi.

Sastri said...

dah start bake biscuits dah? huhuhu... tapi ok la apa yang Mar buat tu... cuma takut dia tak baca plak emel yang Mar anta... memang susah dalam keadaan mcm ni... sabar la yea Mar...

blackpurple @ jowopinter said...

Ooo....MR ni orang HR rupanya. Sabar MR, sabar....

Anonymous said...

sabar,sabar..maybe ada hikmah sbaliknya..

jom berbuka makan gerber madonna?hehe

Alinlai said...

:( sabaq saja la... dugaan bulan posa tu

pB said...

tak mr ...

hari ni hari engkau

esok lusa , mungkin hari orang tu ...


jangan dok putuih aser...

n jangan dok tenshen tenshen ...

reseki , Allah yang tentukan ....

Mummy Rizq said...

halo - problem nya si dungu iteww adalah MD ku!

sas - erm.. email i dah dibalas. favorable response! hee.. hee..

BP - dah lama menahan sabar..

luna - semenjak poser ni, br sekali aku makan gerber madonna...

lyn - tolong usap belakang achik sket nie...

PB - tu lah.. tq for the nasihat. rezeki dimana mana yea tak...

Mak Su said...

alamak.. mak su salah jawapanlah, ada ker mak su ingat budak tecik tu gambar madonna nak tampal kat pintu.. sori ek.

Kiah Kardashian said...

eh hang kat HR ka?? ada kerja kosong tak. aku balik nak mintak kerja...kerja HR ker..duduk sebelah workstation kau pun cantik gak tuh. Hhahah

Mummy Rizq said...

mak su - madonna zaman kita laa... hee.. hee. bebudak tak kenai!

zakiah - hang terlambat. baru semalam we all offer satu post kat sini. tp x worry.. bila balik cuba lah submit mana tau aku boleh tolong kat mana mana...

Unknown said...

:) from one HR to another....Sure heboh!!!

idham

Cat Cat said...

Wadui Mummy, email panjang ya... Serious kes nampaknya... hehehe

cikdinz said...

belasah jer. pedulik apa. suka-suka nak main-mainkan orang...

Qaseh Bidadari said...

sabar aje ler mummy...seme tu dugaan...

Puteri Satu said...

buntit...muahahahha...budak ni betulla buat aku tergelak besar baca blog hang tau!...memacamla peel dia....leh jadi pak lawak tul...

hang sabarla...adala rezeki nanti akan permanent kat situ..sabar ler...

Anonymous said...

:) banyak pahala ooo dugaan di bulan posa ni...

[tak tau la sapa kata...rasanya le :) ]

zino said...

apa pun keadaan nya supaya berjaya..

HAPPYIRFA said...

salam mb..
byk en3 dah terlepas.tp yg best bila rizq nyanyi lagu pok amai2..lebih kurang anak aku..cuma ada tukar sikit jer..

Wan Amira said...

dua dua i salah!! McD jadi madonna.. cool rizq cool.. u bagi email cc dekat boss lain jugak ka? lagi best :D

Mummy Rizq said...

abg id - mesti heboh... hee..

cat - yea. email panjang and i succeed!

cik dinz - kang kalao main belasah, ujung bulan tak dapek gaji lagi parah!

mama ranggie - dugaan di bulan poser..

puteri satu - memang pak lawak tu muka selambaaa...

lyn - tu jang yg kata! heee... hee..

zino - thanks!

irfa - bebudak memang kretip kan!

mira - i cc tu the HR head.. now i am officially in HR!