Thursday, March 16, 2006

Kenangan Lalu (III)

Aku harap hari ni aku boleh citer sampai abis...

But then kan.. do you guys know one thing? Toledo kalau waktu winter suhu nya boleh sampai below 0 degrees. Memang lah sejuk. Aku sempat merasa 3 kali winter kat sana. But guess.. berapa kali I main snow? NEVER!!!

Kalau waktu winter tu, aku cuma akan keluar rumah waktu nak pergi class, pergi kerja or buat groceries. From my window room, I can see people terbaring baring (maklumler student melayu tak pernah jumpa snow sblom ni) dalam snow. They are like so..so..happy! Tapi aku sugguhpun orang upah masuk snow.. ampun aku tak nak! I never like cold weather. And i never like snow.

The season that i love most is summer. Waaaau!! It's a heaven for me. kalau boleh sepanjang hari & malam aku nak melepak kat luar rumah. Biarlah hitam.. biarlah gelap. Aku tak kisah semua tu. Aku memang bahagia bila tiba musim panas...

Another thing that I love most kalo duduk oversea is that we all students selalu sangat bertukar tukar kereta. Macam orang kaya pulak rasanya. Sepanjang 3 tahun aku kat sana, aku & BF empat kali bertukar kereta. Our first car is a honda lama. We bought that for ~$600. Then we changed to Honda Prelude merah. Itu tak lama sangat. After merah we go for a newer version of the Honda Prelude..but now warna biru pulak. The last car which is Ford Probe was the one we love the most. We sold that to a Mak Itam. Siap dapat buat untung lagi! Those were the days...

Aku and BF balik ke Malaysia for good Fall 96. Dah dekat 10 tahun dah. But then the memories are still in my heart.

I got engaged with hubby after 4 months balik ke Malaysia. tapi macam kata pepatah orang tua tua waktu bertunang ni memang banyak dugaanya. Memang perit aku nak melalui semua itu. Tapi disebabkan jodoh aku and hubby kuat, akhirnya pada 4 July 1998 kami disatukan.

Dari kasih sayang kami berdua, lahirlah sikenit aku tu pada 28 October 2004.. after so many of ikhtiar & operations that I have to go thru. Alhamdulillah.. semuanya selamat.

5 comments:

NONIE AZIZ said...

baba punya BIL pun sempat bawa balik BMW 318...kaedahnya sekrg baba asik dok ngecek BIL dia jualkan BMW tu kat dia...mR pun tak suka sejuk pasal nanti mesti sengal tulang...

Kaklong Syikin said...

suami saya kata, masa musim sejuk kat tmpt dia, sampai wat solat jama'lah..yelah, sapa tahan sejuk2 camtu nak kerap ambil wudu'..syukur ada rukhsah bab solat ni..

Mummy Rizq said...

MR-kalau UK bawa kereta worth it. US tak leh ler.. lagipun wat per bawak balik khete honda buruk kan! muaahaahaaa.....

syikin-memangler. sebab tu ler mat salleh mandi seminggu sekali. ada water heater pun takut air derang nie..hee..hee...

Arena said...

Sis,
tataulah suka ke tak snow.. summer kat obersi okelah nak berpanas..tapi kao kat mesia nih nak main panas memanglah haru..

panas tahap menggigit kulit dan buat pening paler jek.Biaslah time bertunang banyak cabaran..malas nak ingat..alhamdulillah semuanya ok..rizq tu hensemlah..

Mummy Rizq said...

arena-ensem yer rizq.. hee..hee.. like mummy like son lah..muaahaahhaahaa....