Monday, February 26, 2007

Fourth Week of February

La ni aku tengah dok menghirup kopi panas yang baru ajer di hantar oleh kakak tea lady tu. Sambil cicah ngan potato bread aku beli kat Tesco Ampang time lunch tadi. Nak kata lapar, tak juga sebab lunch time tadi baru lepas pekena JM Beriani. Tapi tak tau la. Mulut ni asyik nak mengunyah ajer....

Tak tau apa nak merepek ni tapi boss still coti coti raya cina. Rugi rasanya masa ni dibuang begitu sajer tanpa mengupdate blog. Sementara ada masa, baik aku tulis sesuatu kan...

Apa yang aku buat wiken semalam? Hari Sabtu pepagi aku kepasar dengan hubby. Memang normally aku akan kepasar setiap hari Sabtu nak stock-up fridge. This week kena beli banyak sket sebab next week hubby tak der from Friday to Sunday. He will be going to Medan with his friends for a golf trip. Tinggal lah aku dengan Rizq ajer. So aku pun kena buat plan aku sendiri la nampak gayanya.

Dalam pukul 10:00a.m. aku, hubby, Rizq and Tina berangkat ke Mid Valley. Tujuan utama aku kesana sebab nak buat groceries. Hujung bulan lah katakan... Then terlanjur kesana, aku carik perfume sebab aku nya dah nak habis. Nasib baik itu hari boss kasik ang pow. So lepaslah duit perfume tu. Hee..hee..hee...

For lunch, we went to Chili's. Dah lama tak pekena "Triple Play". Err... sedapnya! Tina yang tak makan benda benda pelik selain dari nasi pun aku paksa makan jugak. Gasak ko le Tina! mana plak aku nak carik nasik kat Chili's kan!

Balik.. petang cuma rehat rehat kat rumah. Malam, aku masak kue teow goreng ajer.

Ahad plak, pagi aku buat burger for breakfast. Tengahari masak asam pedas ikan tenggiri, sotong goreng bodo and sayur campur jer. Petang buat pengat pisang nangka.

Weather ok plak petang tu, so bila hubby nak pergi range, we tag along to the clubhouse dan bawak Rizq gi swimming. Excited giler mamat tu. Bukannya tau berenang pun, tapi seronok main bola dalam swimming pool jer.....

Itu lah serba sedikit citer wiken aku yang tak seberapa. Till then...Mmmmmuuuuaahhhh!!

13 comments:

Sya said...

Wah bestnya makan kat JM Beriani.. kak sya rajin gak ke Tesco Ampang, tapi cuma hari keja kalau weekend.. tobat

Mummy Rizq said...

kak sya - tu ler.. hari kerja ngan frens leh lah gi. kalo wiken tu mustahil hubby nak travel dr bkt beruntung ke kl just for lunch.. hee..hee..

RaFFLeSiA MeRaH said...

tesco ampang? emmm...ri tu pun merasa singgah sekali...ramai org ehhh...parking byk tapi penuh...emmm....nape x singgah umah aku ngan puteri1, dah dekat tu...hehehehe...

aNIe said...

Wow...bestnya weekend...dpt makan2 shopping mopping...hehehe...teringatnya Triple Play Chillis tu...Huda dan merengek mintak nak ke chillis lagik....

Kak lady kalau cik abang takde selalunya jarang je masak...makan goreng2 aje...heheheeh ...tapi sekarang Huda & Ida ade kene jugaklah masak...macam Mar nanti tinggal ngan Rizq aje kan?..boleh le habiskan masa dengan dia ...lepak2 sana sini...

Kiah Kardashian said...

wah triple play tu mmg best kan. Sini punyer Chilli's tak sepower KL lar....Dessert lepas tu amik molten choc cake. Pergh...kenyang satu hari.

blackpurple @ jowopinter said...

Cerita pasal makan-makan ni, kalau ada gambar sekali tentu lebih berkesan.. he he he..

Mummy Rizq said...

RM-ler.. naper tak cakap umah kat situ. Leh aku singgah makan tengahari...! heee...hee..

kak lady - alaa.. anak dah besar senang bawak sana sini lepak. kalo setakat rizq tu payah saya nak drive kalau bawa dia sengsorang.. dia nak dok atas ribaa...

zakiah-pergghhh! chocolate cake tu memang power babe...

BP-kalo masak kat umah memang tak sempat amek gambar. anak yang akan kecoh pegang kamera dulu...

Kaklong Syikin said...

salam,

loh..tesco ampang, kalau MB terus straight ke depan sampai k tmn sri gombak, leh dtg rumah saya :D
er..tp MB keje kat ne ya, tak ingat plak.

kopi panas? feberet feberet. suka kopi pekat pahit or kopi pekat manis?

Tina makan abih tak?

err..sotong goreng bodo tu cmaner? jgn gelakkan tau :)

Mummy Rizq said...

syikin - saya keje kat jalan conlay. tp lunch time memang kuwar merata rata carik makan...

tina makan sket jer. tapi dia tu memang makan sikit. kekadang tu susah gak hati kita bial tengok dia makan cenggitu.

sotong goreng bodo??? hee.. hee.. sotong gaul garam kunyit goreng taruk bawang besar & cili merah potong... tentu biasa buat kan. mungkin nama jer lain...

Faridt said...

1st time dengar sotong goreng bodo tu.anyway, cite makan2 ni memang buat i lapo!

Kaklong Syikin said...

salam,
serius, tak pernah buat. nanti nak try..tq ya.

saya biasa buat goreng salut tepung adabi tu or masak kicap or sambal aje.

ni tak de tumis2 ya..terus masuk sekali time masak tu?

HAPPYIRFA said...

apesal x ikut sama gi medan?
ker dah bosan pegi sana?aku teringin jugak nak gi medan tp cik abang tak minat..kalau nak habiskan foc tiket dia cuma nak gi tenpat yg sejuk jer..pdhal aku teringin jugak nak gi beijing,
saigon,medan atau bangkok.
tp semua reject..waaa tensen.

Anonymous said...

uiskkk...berenang-renang best tu :) lama berenang-renang busy la plak isk isk isk